BON DIA!! =)
Ahir vàrem arrencar amb una proposta que ens permetia simular el nostre pal per accedir als ambients. Avui, ens endinsem directament en aquests, començant per "Avui seré". En aquest predomina el joc simbòlic, és a dir, els infants desenvolupen diferents rols socials imitant situacions que observen habitualment en la vida real (supermercat, metge, casa, perruqueria, cuineta...) gràcies a les quals fan servir la imaginació i la representació mental, comprenen la realitat que els envolta i es desenvolupen emocionalment a la vegada que afavoreixen les seves destreses motrius, expressives i de llenguatge.
Sense dubte, una de les propostes més demandades en l'ambient d'avui seré és la cuina, per això, per al dia d'avui ens hem proposat que dugueu a terme una recepta de cuina. La cuina és un dels millors laboratoris per als més petits perquè els permet experimentar amb els seus propis sentits, esdevenint una oportunitat d'aprenentatge significatiu basat en la realitat i, més enllà de tot això, permet generar vincles amb les persones que els acompanyen en aquest procés! No obstant, si ens fixem en continguts més curriculars, les receptes de cuina tenen un gran component matemàtic: requereixen contar ingredients, sumar quantitats, mesurar aliments (amb una bàscula o simplement fent comparacions amb les pròpies mans...), dividir (partir aliments en trossos, per exemple) i, a més, observar els canvis físics que experimenten els ingredients quan els mesclem o cuinem.
La meva proposta és fer el següent bescuit de iogurt ja que és una recepta senzilla que sol agradar a tothom i que, a més, ens permet mesurar els ingredients de manera clara i fàcil per als nens i nenes. Evidentment, aquesta recepta és només un suggeriment, podeu agafar qualsevol altra que s'adapti a les vostres realitats tenint en compte possibles al·lèrgies o ingredients disponibles a casa. A la fi, allò més important és el moment que anem a viure i el procés dut a terme!
Sense dubte, una de les propostes més demandades en l'ambient d'avui seré és la cuina, per això, per al dia d'avui ens hem proposat que dugueu a terme una recepta de cuina. La cuina és un dels millors laboratoris per als més petits perquè els permet experimentar amb els seus propis sentits, esdevenint una oportunitat d'aprenentatge significatiu basat en la realitat i, més enllà de tot això, permet generar vincles amb les persones que els acompanyen en aquest procés! No obstant, si ens fixem en continguts més curriculars, les receptes de cuina tenen un gran component matemàtic: requereixen contar ingredients, sumar quantitats, mesurar aliments (amb una bàscula o simplement fent comparacions amb les pròpies mans...), dividir (partir aliments en trossos, per exemple) i, a més, observar els canvis físics que experimenten els ingredients quan els mesclem o cuinem.
La meva proposta és fer el següent bescuit de iogurt ja que és una recepta senzilla que sol agradar a tothom i que, a més, ens permet mesurar els ingredients de manera clara i fàcil per als nens i nenes. Evidentment, aquesta recepta és només un suggeriment, podeu agafar qualsevol altra que s'adapti a les vostres realitats tenint en compte possibles al·lèrgies o ingredients disponibles a casa. A la fi, allò més important és el moment que anem a viure i el procés dut a terme!
Podeu seguir les següents passes:
- Abans de començar a cuinar preparar tots els ingredients, per això poden ser els propis infants els encarregats de mesurar quantes vegades han d'emplenar el pot de iogurt per aconseguir la quantitat necessària de cada ingredient, tal com s'explica al vídeo.
- Una vegada tenim tot preparat toca fer la mescla (els més valents fan servir les pròpies mans fins i tot!).
- Enfornar la mescla i observar com el seu estat va passant de líquid a sòlid.
- Gaudir del millor pastís que mai hauran tastat (sempre sap millor si el fan amb les seves manetes!).
A més, ara que estem centrats en un ambient tan significatiu com és el de joc simbòlic, volia recordar-vos la importància d'implicar als infants en el desenvolupament de les diferents tasques domèstiques del dia a dia (parar i llevar taula, estendre la roba, intentar fer la cama, recollir les joguines, etc.). Fer que els infants col·laborin en aquests és una bona forma d'ajudar-los a desenvolupar la seva autonomia i a ser persones responsables! Una bona opció pot ser realitzar graelles en les quals cada membre de la família tingui assignada una tasca, sempre tenint en compte la seva edat i capacitat!! No estem cercant en cap cas la perfecció, sinó l'hàbit, per això hem de tenir molta paciència i valorar els seus esforços, els nens i nenes són molt més capaços del que de vegades ens imaginem.
Fins aquí la recomanació diària relacionada amb els ambients, però cal tenir en compte que avui és dimarts i en el nostre horari d'aula es contempla una sessió d'ANGLÉS. Per això, na Mar ens ha deixat una tasca encomanada: escoltar super simple songs en youtube i també visionar el conte "Hooray for fish" per després dibuixar el seu peixet preferit. Aquí teniu tots els enllaços necessaris:
Ara sí, fins aquí les feinetes del segon dia de classes telemàtiques! Espero que us animeu a fer-les i que, com ahir, em faceu arribar fotos o vídeos dels més petits per poder compartir-les amb tothom al final del dia!
Una forta abraçada famílies! =)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada