dijous, 30 d’abril del 2020

DIJOUS 30 D'ABRIL

BON DIA!! =)


Ja estem a dijous, dijous 30... una setmana més i el mes d'abril que ha passat volant! Aquesta setmana i la següent són una mica més curtetes, ja que ni divendres ni dilluns hi ha classe, tindrem un cap de setmana més llarg!!

Avui l'activitat està molt relacionada amb l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres. Però, també té molta relació amb una activitat que vàrem començar al segon trimestre i que malauradament no hem pogut acabar, ara és el moment de fer-lo!

Per posar-vos una mica en context i que entengueu en què consisteix, us explicaré una mica com va començar aquesta activitat a classe i com la portàvem a terme. Un matí va aparèixer a l'estora de la classe dels dinosaures una caixa que mai havíem vist. No sabíem molt bé què era ni qui l'havia deixat allí, així és que la vàrem observar, la vàrem tocar i entre tots vàrem pensar què podia tenir dins... de sobte, vàrem escoltar un soroll i en obrir la caixa vàrem rebre amb il·lusió al nostre amic Panda! Aquest nou amic arribava cada setmana a l'escola per presentar-nos una nova lletra de l'abecedari, sempre relacionada amb la inicial del nom d'algun dels companys i companyes de classe o de la classe dels ninjes. Una vegada entrava per la porta, els petits i petites no podien treure-li l'ull del damunt. Al principi per curiositat i després d'un parell de setmanes perquè ja sabien que tocava aprendre una lletra nova.



 





Quan el Panda arribava, sempre ho feia de la mà d'una inicial i preguntava si algú la coneixia. Parlàvem de si algun dels companys o companyes tenia aquesta inicial o fins i tot si la tenia al seu nom encara que no al principi. També intentàvem fer memòria per compartir amb els altres els noms dels familiars o coneguts que comencen per aquesta lletra. Seguidament ens ensenyava com sona aquesta inicial (com ja sabeu a l'escola emprem el mètode fonètic per al procés de lectoescriptura). Repetíem unes quantes vegades el so de la lletra i intentàvem emprar el dit màgic per dibuixar-la en l'aire! Per últim, fèiem dues coses... o bé repassàvem un per un, amb els dit per damunt de la lletra, o l'escrivíem a la pissarra vileda. Ara sí, ja estàvem preparats per agafar el llapis i el paper i començar la nostra feineta!!


























Ara que ja sabeu una mica en què consistia aquesta activitat, us volem demanar que continueu amb la tasca! En aquest cas ens toca la lletra I i la lletra J. A veure qui sap de qui són aquestes lletres?
Podeu iniciar l'activitat com ho fèiem a classe, parlar de les lletres, de qui les té, cercar paraules o noms que les tinguin i fer el so Iiiiiiiiiiii!!!! Jjjjjjjjjj!!! Després us convidem a que en aquesta ocasió agafeu una safata i l'empleneu de pa ratllat, sucre, sal, farina o qualsevol ingredient paregut per després escriure amb el dit la lletra!

Font: Actividadesinfantil
Una vegada la poseu en pràctica també amb el dit, ja esteu preparats per agafar el llapis i fer la feineta en paper! Aquesta consisteix bàsicament en repassar per la línia de punts la lletra gran i les petites que hi ha als noms dels companys i companyes i després decorar com vulgueu la lletra gran! També podeu intentar escriure, copiar o repassar el seu nom i fins i tot, per aquells que estiguin animats, podeu copiar els noms dels companys i companyes que surten a la feineta!

 

En el cas de que no tingueu impressora per imprimir les feinetes, no us preocupeu, podeu fer-lo encara que sigui a mà a un full en blanc, l'important és que ho faceu per no perdre l'hàbit!

Això és tot per avui, espero les vostres lletres!
I que les imatges amb Panda duguin molts bons records als petits i petites.
Que passeu un bon pont, tornem dimarts amb més força! :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada