dijous, 21 de maig del 2020

DIJOUS 21 DE MAIG

BON DIA!! =)

Avui dijous us portem una proposta que a més d'un dels petits i petites li resultarà familiar perquè era de les més estimades a l'ambient de Som constructors. més, té relació amb la construcció més important en la vida d'un infant: la seva casa. 

Per introduir-la, començarem mirant el conte "Casas del mundo" de Clémentine Sourdais per tal d'apropar-nos als diferents tipus de cases que trobem al voltant de tot el món i els materials que empren a cada lloc per construir-les.



Arrel d'aquest conte podeu parlar sobre el vostre habitatge: si és un pis o una casa, com és per fora, de quin color és l'edifici, amb quin material està fet... per desprès anar una miqueta més enllà i aturar-vos a pensar com és per dins, perquè aneu a fer una maqueta i/o un plànol de la vostra casaMireu, aquí teniu un exemple de la proposta que teníem a l'ambient de l'escola.

 

Aquests tipus d'activitats ajuden als vostres fills i filles en el desenvolupament del concepte espacial, una de les nocions més complexes en l'etapa infantil juntament amb la de temps, per això és necessari treballar-la amb els infants a fi d'ajudar-los a ubicar-se i orientar-se en l'espai progressivament. Cal començar per l'exploració de "l'espai viscut", és a dir, l'experiència directa en espais coneguts, per arribar finalment a "l'espai percebut", aquell que encara no s'ha explorat i que podem observar en un mapa o un plànol. No hem d'oblidar que els mapes i plànols són un llenguatge més per aprendre, amb el seu propi codi i significat, molt presents en la nostra societat.

Desprès de l'explicació teòrica de la importància d'aquesta activitat, podeu passar a l'acció i començar a fer el plànol de la vostra casa, amb el qual els infants s'aproparan a la relació entre allò representat i allò real. Evidentment, necessitaran la vostra guia i perquè us resulti més fàcil el procés podeu seguir les següents passes:

  • En primer lloc, podeu fer un recorregut per tota la casa contant d'una en una quantes estades té (habitacions, banys, cuina, etc.).
  • Desprès, podeu agafar una fulla i un paper o una cartolina i anar dibuixant-les. Pot ser una bona idea començar amb un requadre que representi l'habitació en la qual estigueu en aquell moment. Seguidament, podeu anar a la del costat i dibuixar-la i així successivament fins que les tingueu totes. A més, podeu aprofitar per fer comparacions perquè no totes tenen la mateixa mida i alguna l'haureu de dibuixar més gran o més petita segurament! Fins i tot, podeu aprofitar les mans i els peus que vareu fer setmanes enrere com a unitat de mesura
  • Ara que ja tindreu un plànol, podeu construir damunt d'aquest una maqueta en 3D. Per fer-lo podeu emprar qualsevol material: retalls de cartró, plastilina, palletes, pals de fusta, pedres... Aquí teniu unes imatges a mode d'exemple, però la vostra no ha de ser necessàriament com aquesta. 
Font: innovarteinfantilesp

Font: maquetasytrabajosmanualescartoon

Producció feta per alumnes del CEIP Can Raspalls
Tinc una idea!! una vegada feta la vostra maqueta, per continuar treballant l'orientació en l'espai, podeu organitzar recerques de tresor o jugar a amagar i trobar un objecte que hauran de localitzar en el lloc assenyalat en el plànol o la maqueta.

Espero que us agradi l'activitat i que em conteu com us ha anat :)

MOLTÍSSIMES FELICITATS AL NOSTRE COMPANY IVÁN QUE AVUI FA 4 ANYETS!
ET DEDIQUEM AQUESTA CANÇÓ.


MOLTS D'ANYS IVÁN, T'ESTIMEM!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada